The Work of Kamil Mutyga in the Context of Forming the Stage Professionalism in Vocal Art of Tatars

Main Article Content

Idris M. Gaziev

Abstract

The article considers the art of famous Tatar singer of the early 20th century, Kamil Mutyga, in the context of forming the stage professionalism in the vocal art of Tatars. The author analyzes the concert repertoire, the manner of singing, based on the gramophone recordings and recollections of singer’s contemporaries.

Keywords: IMusic of Tatarstan, stage professionalism, vocal art, gramophone recordings

Article Details

How to Cite
Gaziev, I. M. (2011). The Work of Kamil Mutyga in the Context of Forming the Stage Professionalism in Vocal Art of Tatars. Music Scholarship / Problemy Muzykal’noj Nauki, 8(1), 43–45. Retrieved from https://musicscholar.ru/index.php/PMN/article/view/457
Section
Musical Life of Russia in 19th-20th Centuries

References

1. Государственный архив Республики Татарстан. – Ф. 32. – Оп. 1. – Ед. хр. 235. – С. 6-7.
2. Исхакова-Вамба Р. А. Тукай и татарская музыка. – Казань: Изд. центр Госкомстата РТ, 1997.
3. Маклыгин А. Л. Музыкальные культуры Среднего Поволжья: становление профессионализма / Казанcкая гос. консерватория. – Казань: КГК, 2000.
4. Əмирхан Еники. Таң ата да кич була. Эссе // Мəдəни җомга. – 1998 ел. – 4 декабрь.
5. Татар театры (1906-1926). Тулыландырылган 2нче басма. – Казан: Мəгариф, 2003.

Most read articles by the same author(s)