To the Question of National Component in Musical Education of Kazakhstan

Main Article Content

Gulnar T. Alpeissova

Abstract

This article analyses the ethnoculturological component of the musical education system in Kazakhstan. The author emphasizes the changes and actions that recently have taken place in the training of Kazakh national musicians including development of new disciplines, establishment of new departments in Kazakhstan universities, and other. The article is concluded by the comment that a number of problems still exist in the area which require comprehensive approach.

Keywords: ethnos, musical education, Kazakh national music

 

Article Details

How to Cite
Alpeissova, G. T. (2011). To the Question of National Component in Musical Education of Kazakhstan. Music Scholarship / Problemy Muzykal’noj Nauki, 9(2), 46–47. Retrieved from https://musicscholar.ru/index.php/PMN/article/view/538
Section
International Division

References

1. Айтуарова А. Т. Музыкальная этнопедагогика как наука. Проблемы и перспективы // Исполнительское творчество: история и проблемы развития на современном этапе: междунар. науч.-практ. конф. – Алматы, 2002.
2. Альпеисова Г. Т. Становление домбрового сольфеджио в аспекте моделирования музыкально-слуховой деятельности // Курмангазы и традиционная музыка на рубеже веков: сб. матер. междунар. конф. –Алматы, 1998. 3. Мухамбетова А. И. Культурологические парадигмы конца века и система образования музыкантовнародников // Аманов Б. Ж., Мухамбетова А. И. Казахская традиционная музыка и XX век. – Алматы, 2002.