Piano Technique in the Context of Harpsichord Art (on the Example of Pieces by F. Couperin)

Main Article Content

Natalia M. Smirnova

Abstract

The article considers piano technique as driving force and means of interpretation. Forms of its manifestation are analyzed on the examples of the pieces for harpsichord by Francois Couperin.

Keywords:performing, pedagogy, technique, stylistic peculiarities, harpsichord, interpretation, Couperin

Article Details

How to Cite
Smirnova, N. M. (2011). Piano Technique in the Context of Harpsichord Art (on the Example of Pieces by F. Couperin). Music Scholarship / Problemy Muzykal’noj Nauki, 8(1), 225–230. Retrieved from https://musicscholar.ru/index.php/PMN/article/view/495
Section
Musical Text and its Performer

References

1. Браудо И. А. Об органной и клавирной музыке. – Л.: Музыка, 1976.
2. Коган Г. М. Ферруччо Бузони. – Изд. 2-е, доп. – М.: Сов. композитор, 1971.
3. Куперен Ф. Искусство игры на клавесине / пер. с фр. О. А. Серовой-Хортик. – М.: Музыка, 1973.
4. Куперен Ф. Избранные пьесы для клавесина [Ноты] / под ред. А. Юровского. – М.: Музгиз, 1937.
5. Лонг М. Фортепиано. Школа упражнений / вступит. ст. и общ. ред. С. М. Хентовой. – Л.: Музгиз, 1963. .
6. Мильштейн Я. И. Ф. Лист. – Изд. 2-е, расшир. и доп. – М.: Музыка, 1970. – Т. 2.
7. Мильштейн Я. И. Константин Николаевич Игумнов. – М.: Музыка, 1975.
8. Нейгауз Г. Г. Об искусстве фортепианной игры: записки педагога. – 4-е изд. – М.: Музыка, 1982.
9. Ройзман Л. И. Заметки об исполнении английских сюит И. С. Баха // Проблемы стиля и интерпретации музыки барокко: сб. науч. тр. – М.: МГК, 2001. – Сб. 32. 10. Шубарт Х. Идеи к эстетике музыкального искусства / пер. Е. Ю. Дементьевой // Музыкальная эстетика Западной Европы XVII–XVIII вв. – М.: Музыка, 1971. – С. 324–340.