Stationary Theater of Musicals in Contemporary Russia

Main Article Content

Yelena Yu. Andrushchenko

Abstract

The author has considered an operation of the musical comedy theater in Russia during the 2000s and the beginning of the 2010s. The most important trends of its development have undergone a detailed view in two aspects: the artistic one (in terms of repertoire) and the management one (in terms of economy). Special attention in the article has been paid to Broadway productions of the so-called “project” theater, which intend to concentrate on the creative, financial, material and technical resources with a purpose of a successful staging of the only play (project). As an example, the author has analyzed both an artistic conception and an operational strategy of the Musical Comedy Theater opened in Moscow on the 21st of February 2012.

Keywords: Moscow Theater of Musical Comedy, repertory Theaters

Article Details

How to Cite
Andrushchenko, Y. Y. (2012). Stationary Theater of Musicals in Contemporary Russia. Music Scholarship / Problemy Muzykal’noj Nauki, 10(1), 245–248. Retrieved from https://musicscholar.ru/index.php/PMN/article/view/439
Section
Contemporary Musical Art

References

1. Андрущенко Е. Проблемы отечественного музыкально-театрального менеджмента в переходный период (на примере жанра мюзикла) // образование и наука – основной ресурс социально-экономического развития в третьем тысячелетии: сб. науч. тр. – Ростовна-Дону: ИУБИП, 2003. – Ч. 2. – С. 273–279.
2. Баева А. опера // История современной отечественной музыки: в 3 вып. – М.: Музыка, 2001. – Вып. 3: 1960–1990 / под ред. Е. Долинской. – С. 186–256.
3. Брондз И. Мюзиклов много, искусства – мало // Музыкальная жизнь. – 2011. – № 5. – С. 33–34.
4. В Москве появится Театр мюзикла (материалы пресс-конференции) [Электронный ресурс]. – URL: http: // www.itar-tass.com/с30/132242.html.
5. культура России: 2001–2006: информационноаналитический сборник / под ред. М. Швыдкого. – М.: ГИВЦ Роскультуры, 2007. 6. Новости мировых мюзиклов (сентябрь 2011) / Радио России [Электронный ресурс]. – URL: http: // www.radiorus.ru/news.html.
7. Синёва Е. Исследование аудитории театра для детей // Музыкальное и театральное продюсирование. Российский и зарубежный опыт: сб. ст. – М.: арт-менеджер, 2008. – С. 103–108.
8. Тартаковский В. «Симбиоз» жанров возможен // Музыкальная жизнь. – 2011. – № 5. – С. 36–38.
9. Чебоксарова Л. как фон Траппы фашистов обманули [о московской постановке мюзикла «звуки музыки»] // Музыкальная жизнь. – 2011. – № 10. – С. 59.
10. Чебоксарова Л. Стационарные мюзиклы – честный частный театр // Музыкальная жизнь. – 2011. – № 5. – С. 43–45.
11. Швыдкой М. «Любая культура воспринимает лишь то, что готова воспринять» / беседу вела Е. Езерская) // Музыкальная жизнь. – 2011. – № 5. – С. 7–11.