The Phenomenon of “Project” as the Way of Academic Art Music Marketing in Today’s Social and Economical Conditions

Main Article Content

Aleksandra V. Krylova

Abstract

The article views the project activity in contemporary academic music. This kind of an activity reveals some characteristic features of the project as a special form of art presentation. The author analyzes the reasons of efficiency of such an activity and makes an attempt to prove that the project activity in the field of arts is a trend of today’s culture.

Keywords: project, music, composer, performer, mass media, public relations

Article Details

How to Cite
Krylova, A. V. (2012). The Phenomenon of “Project” as the Way of Academic Art Music Marketing in Today’s Social and Economical Conditions. Music Scholarship / Problemy Muzykal’noj Nauki, 10(1), 19–22. Retrieved from https://musicscholar.ru/index.php/PMN/article/view/397
Section
Horizonts of Musicology

References

1. Котлер Ф., Шефф Дж. Все билеты проданы: стратегии маркетинга исполнительских искусств. – М.: Классика XXI века, 2004.
2. Кук Хелен С., Тейт Карен. Управление проектами / пер. с англ. М. С. Павловой. – М.: Поколение, 2007.
3. Медиа Офис [Электронный ресурс]. – URL: http://www.media-office.ru/
4. Ожегов C. И. Словарь русского языка. – М., 1968.
5. Первый молодёжный музыкальный фестиваль «Русские вечера» (Москва – Санкт-Петербург) [Электронный ресурс]. – URL: http://imho.gazeta.spb. ru/622-0/
6. Проект [Электронный ресурс]. – URL: http:// ru.wikipedia.org/wiki/
7. Пять концертов фестиваля «Русские вечера» пройдут в Петербурге [Электронный ресурс] // Classical Forum: опера и классическая музыка. – URL: http://www.baltinfo.ru/2011/04/29/Pyat-kontcertovfestivalya-Russkie-vechera-proidut-v-Peterburge202048.
8. Green Wave [Электронный ресурс]. – URL: http://www.greenwavemusic.ru